Sabtu, 19 Januari 2013

ISU KALIMAH ALLAH

SAPE YANG BERSALAH ISU KALIMAH ALLAH INI??


Sekarang sudah jelas bagi seluruh umat Islam di Malaysia untuk menilai siapakah dalang di sebalik gamatnya isu kalimah Allah yang hendak digunakan di dalam bible berbahasa Malaysia.
Sehubungan itu, ia juga menyerlahkan sebab mengapa tiba-tiba dalam Muktamar PAS lalu, Dewan Ulama Syura seolah-olah berpaling arah tidak mahu Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diangkat menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya.
Urutan isu ini mudah sekali difahami. Di ambang 25 Disember lalu Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menggesa kerajaan membenarkan kalimah Allah digunakan dalam bible bahasa Melayu di seluruh negara.
Kononnya gesaan itu ialah untuk menyeragamkan keperluan penyebaran ajaran Kristian di seluruh Malaysia. Ia seolah-olah mahu menghujahkan bahawa jika pengertian siapa Tuhan boleh diseragamkan dalam Bahasa Melayu di kalangan Kristian, ia akan mudah meningkatkan kefahaman ajaran Kristian di kalangan penganutnya.
Bagaimanapun apabila diasak oleh gerakan bukan kerajaan, ulama dan umat Islam, Guan Eng membuat pusingan-U dengan mengatakan bahawa gesaannya itu ialah untuk dilaksanakan di Sabah dan Sarawak sahaja.
Pembetulan itu dibuat oleh setiausaha politiknya yang kini menjadi anak emas DAP Zairil Khir, anak bekas menteri Umno, Allahyarham Khir Johari.

APA KATA MURSYIDUL AM PAS TOK GURU NIK AZIZ

Bace Klik sini

APA KATA PAS

Bace Klik sini

APA KATA UMNO

Bace Klik sini

dah bace semuanye so pandai-pandai la berfikir untuk mase depan islam sejagat jgn kerana politik agama diketepikan.mane yang baik kita ambik yang buruk sama-sama kita hapuskan..peace no war



nak buat duit jom klik sini


Tiada ulasan: